Yenilenen Markanızı Başarıyla Lanse Etmek İçin İpuçları; Yıl sonu ve on yıl yaklaşırken, markanıza yeni bir görünüm ve taze bir başlangıç yapmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yeniden markalaşma, itibardan genişleme arzusuna kadar çeşitli nedenlerle yapılır. Markanızın yüzünü değiştirmek, başarılı bir şekilde yapılırsa, benzer bir sonuç elde etmenize yardımcı olabilir ve iş başarısının yanı sıra yeni fırsatlara yol açabilir. Ancak yeniden markalaşma, yenilenen markanızın başarısızlığa uğramasını önlemek için dikkatle değerlendirilmesi gereken potansiyel tuzakları unutmamak kaydıyla, genellikle göründüğünden daha fazla çalışma gerektiren uzun bir süreç olabilir. Tüm adımları dikkate aldığınızdan ve markanız için doğru seçimleri yaptığınızdan nasıl emin olabilirsiniz?
Araştırma yapın
Başlangıç olarak, neyi başarmayı hedeflediğinizi düşünün. Yeniden markalaşma belirli bir hedefe yönelik olmalıdır ve bu da yeniden markalaşma süreci boyunca yapılması gereken değişiklik ve seçim türlerini belirler. Şirketiniz başka bir pazara, pazar segmentine veya nişe mi açılmak istiyor? Son olaylar nedeniyle itibarınız zedelendi mi veya sadece markanızın modasının geçtiğini mi düşünüyorsunuz?
Sebep ne olursa olsun, yeniden markalaşma süreçlerinin araştırmaya dayalı olduğundan emin olun. Örneğin şirketinizin sektöründe pazara başarılı bir giriş yapmak için yeniden markalaşma açısından nelerin gerekli olduğunu araştırın. Alıcılara, müşterilere ne hitap ediyor ve marka yenilememizle bunu nasıl başarabiliriz? Markanızın mevcut ve yeni müşteriler arasındaki algısı nedir? Yeni pazarda veya pazar segmentinde yer edinmek için kısmi veya tamamen yeniden markalaşmaya ihtiyacımız var mı? Bunlar, sürecin en başında kendinize sorabileceğiniz ve sormanız gereken sorulardan bazılarıdır.
Görüşleri toplayın
Yeniden markalaşmanın şirketiniz üzerinde böylesine büyük bir etkisi olabileceğinden, değişim sürecinde kilit rol oynayanların yanı sıra değişikliklerden etkilenecek olanların da görüşlerini dikkate almak önemlidir. Tek bir bakış açısıyla strateji belirlemeye çalışmak ve sadece müşterinin bakış açısına odaklanmak, yeniden markalaşma çabasını gözden kaçırmaya eğilimli hale getirecektir.
Bu nedenle, çeşitli departmanlardan iç paydaşları bir araya getirerek hedeflere ve araştırmalara dayalı bir yeniden markalama yaklaşımı oluşturun.
Markanızı değiştirmek
Yeniden markalaşırken göz önünde bulundurulması gereken çok sayıda unsur vardır ve bu da bunaltıcı olabilir. Ancak, yeniden markalaşmanın temelleri ile başlamak sizi nihai hedefinize doğru uzun bir yol kat ettirecektir. Bir renk paleti, markanızın 'hikayesi' (yani misyon, vizyon ve slogan), bir logo ve tipografi seçerek markanızı iletirken 'tutarlılık' oluşturun. Nereye veya hangi ülkeye giderseniz gidin, aynı McDonald's, Apple veya Nike yazı karakteri ve logo tasarımıyla karşılaşırsınız. Bu küresel markalar için, marka yönergelerine sahip olmak, minimum gözetimle yönetim kurulu genelinde tutarlı bir mesaj oluşturmalarını sağlar. Siz daha küçük ölçekte faaliyet gösteriyor olsanız da, bu beş temel alan için kılavuz ilkeleri belgelemek, yenilenen markanızı gerçek anlamda oluşturmak için değerli bir araç olabilir.Yenilenen markanızın iletişimi
Yenilenen markanızın iletişimi
Yukarıdakilerin tümünü belirledikten sonra, yenilenen markanızı hedef kitleye iletmenin en etkili yolunu bulmanın zamanı gelmiştir. İnsanların markanızda neler olup bittiğini bildiğinden emin olmak, markanızdaki değişikliklerin farkındalığını sağlamak için hayati önem taşır. İster yeniden markalaşma için bir itici güç isterse yalnızca yeniden markalaşma çabasının bir parçası olsun, mevcut müşterilerinizi veya müşterilerinizi elde tutmanın bir yolunu bulmak, markanızın yüzünü yenilemenin diğer hedefleri kadar önemlidir. Bu nedenle, markanızın iletişimine yönelik bir yaklaşım belirlerken hem mevcut müşterilerinize hem de hedef kitlenize ulaşmayı göz önünde bulundurmalısınız.Pazarlama iletişimi için hangi yaklaşımı seçerseniz seçin, süreci aceleye getirmek hiçbir zaman iyi bir sonuç doğurmayacaktır. Yeniden markalaşırken akılda tutulması gereken önemli bir ders de sürecin muhtemelen ilk tahminlerinizin ötesine geçeceğidir. Mevcut müşteriler ve müşterilerle iletişim kurarken, onları her şeyin önüne koymaya odaklanın. Bu, markanızı onlar için uygun bir hızda taşımak ve değiştirmek ve her değişikliğin onlara etkili ve net bir şekilde iletildiğinden emin olmak anlamına gelir. Hedef kitlenizin büyüklüğüne bağlı olarak, müşterilerinize nelerin değiştiğini ve bundan sonra neler bekleyebileceklerini bildirmek için doğrudan ulaşmayı düşünün.